PROGRAM e-TWINNING
EUROPEJSKA SPOŁECZNOŚĆ SZKOLNA
Program eTwinning promuje współpracę szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK), oferując szkołom wsparcie, narzędzia oraz usługi. eTwining poszerza zakres pedagogicznych możliwości oferowanych uczniom i nauczycielom, motywuje do nauki i otwarcia na Europę. W dniach 26 – 27 listopada pani Iwona Giergielewicz, Agnieszka Gwizdalska i Lucyna Pocobiej uczestniczyły w krajowym szkoleniu „Programowanie z eTwinning”.
Owocem tego jest stworzenie projektu „Od Wejherowa do Krakowa – legend i tradycji długa droga”, promującego szeroko pojęty regionalizm i współpracę ze pięcioma szkołami z różnych stron Polski. Uczniowie z naszej szkoły będą mieli możliwość nawiązać kontakty z rówieśnikami z Krakowa i Wodzisławia Śląskiego. Poznają legendy, ciekawe miejsca, charakterystyczne potrawy oraz zwroty regionalne. Uczniowie z Małopolski i Śląska poznają kulturę Kaszub. Głównym zadaniem będzie stworzenie gry z elementami kodowania lub programowania, przygotowanie przepisów na potrawy regionalne oraz ich wykonanie. Nasz projekt bardzo spodobał się organizatorom, został zarejestrowany i czeka już tylko na szybkie wdrożenie w życie. Przed nami bardzo ekscytująca praca!
ETAP IV
Ostatni etap to przygotowanie potrawy kojarzącej się z danym regionem Polski. My upiekliśmy obwarzanki krakowskie. Włożyliśmy w to wiele serca, dlatego wyszły takie piękne, rumiane a przede wszystkim przepyszne 🙂
ETAP III
Kolejnym etapem w projekcie było przygotowanie gry, która miała na celu zaznajomienie dzieci z południa Polski z naszym regionem. Utworzyliśmy grę planszową, do której dodane były zadania do wykonania:
- ułożenie puzzli z wizerunkiem Jakuba Wejhera
- rozwiązanie krzyżówki, której hasłem była Wierzyca – najwyższe wzniesienie znajdujące się na Kaszubach
- dopasowanie kaszubskich kolorów do ich znaczeń
- rozkodować hasło – Kalwaria Wejherowska
- rozszyfrowania hasła – Słowiński Park Narodowy
My również dostaliśmy gry od naszych koleżanek i kolegów z Krakowa i ze Śląska. Sprawiły nam one wiele radości i chętnie w nie zagraliśmy.
ETAP II
Drugim etapem naszego projektu było przedstawienie legendy z innego regionu. Koledzy z Krakowa wysłali nam kilka propozycji, a dzieci z naszej klasy wybrały legendę Pan Twardowski. Uzgodniliśmy też, że przedstawimy ją w postaci teatrzyku kukiełkowego.
Zaczęliśmy od przygotowania w grupach kukiełek z drewnianych łyżek, materiałów, wstążeczek itp.
Wszystkie dzieci w swoich grupach były zaangażowane. Padało wiele ciekawych propozycji. Uczniowie samodzielnie zaprojektowali i wykonali elementy do przedstawienia kukiełkowego.
Następnym krokiem było wylosowanie przez dzieci fragmentu legendy, którego trzeba nauczyć się pięknie czytać.
W piątek 13 kwietnia nadszedł dzień premiery. Najpierw powstała dekoracja, następnie dzieci przedstawiły swój teatrzyk kukiełkowy. Uczniowie zagrali wspaniale!
ETAP I
Pierwszym etapem naszej pracy było zapoznanie się z dziećmi z innego regionu Polski.Dzieci z klasa 1a samodzielnie przygotowały kartki świąteczne i wysłały je do dzieci z Wodzisławia Śląskiego.
Ogromną radość sprawiła dzieciom przesyłka od dzieci ze Śląska – samodzielnie wykonane kartki świąteczne!
Jednak najważniejsza prezentacja była dopiero przed uczniami. Każde z dzieci krótko zaprezentowało się, następnie wszyscy uczniowie zaśpiewali fragment kaszubskiej piosenki.
